måndag 25 juni 2012

Västkust!

Den senaste tidens lediga dagar har spenderats på bästkusten med mängder av fisketimmar...
Första passet gick till slumpån där 2 poängbjörknor skulle hämtas:) Det blev inte riktigt som planerat då de slutade nappa så fort solen gick ner bakom träden. Ån är alltid extremt brun vilket förklarar saken. Ett par björknor hann jag iaf landa med en topp på 590.
Nästa pass fick bli efter den svåra piggvaren, men då jag efter ett par timmar råkat dra på 2 makrillar ändrades fokus helt. Tokrodd med nedblyade sillstrimmor var melodin. Kvällen därpå var jag tillbaka för att pröva med flugspöt. Självklart var de som bortblåsta men en kalasfin 47cm öring behaga att nappa.
 Efter det har det blivit ett flugpass till, men då med HÖ i fokus. Prövade de där grunden som jag aldrig kommit åt innan från land. Från åtta-snåret fram tills 5 på morgonen satt jag där i dingen och svingade. Riktigt slitigt var det att sitta ner och kasta, och i slutet hade jag svårt att kasta fullkast. Men vad gör det när man får ett nytt Stenungsundspers, 1,55 53cm.

Inga kommentarer: