fredag 21 november 2008

Alltid denna vind....

Ännu en fiskedag fullständigt sönderblåst. Var hemma i Motala på en blixtvisit i jobbärende men lyckades planera på så sätt att ett laxapass skulle hinnas med innan återfärd till Lund senare på kvällen. Under torsdag kväll ringde Ajax Mats och undrade ifall jag var sugen på Granvik men då jag var tvungen att hinna med 17-tåget till Lund satsades det istället på ett pass utanför Motala tillsammans med Tobbe (Team Lemunda). En titt på www.yr.no sådde dock ett visst tvivel i min svultna trollingsjäl men den som aldrig försöker lyckas heller aldrig. Sagt och gjort, strax efter 08.00 stävade vi ut från Teglevikens hamn med hopp i sinnet - 10 minuter senare återvände vi med stelfrusna ansikten och sönderisad båt.... Vad att göra... först ett lätt mentalt sammanbrott sedan upp med båthelvetet för vidare transport (stort tack till min far) till Boren och dess madamer. Även detta visade sig dock ganska snart vara ett mindre lyckat beslut då två-tre timmars nötande endast resulterade i tre mkt försiktiga hugg. Så nu sitter jag alltså här på tåget söderut och drömmer mig bort till Löddes vackra damer, inom en vecka e jag igång!! Innan dess hoppas jag dock på ngt laxapass i slutet av nästa vecka och sedan under helgen en tvådagarssatsning efter Kröns storgösar tillsammans med BitterKock, Trallgöken Engstedt och sist men inte minst Slaktarn Persson.

HurricanePete

1 kommentar:

Anonym sa...

Du ska få för Trallgök! /Olof